Städer/länder jag vill besöka
Irland/Skottland- Galway/Dublin/Edinburgh

Kommentarer (1)
Monday Morning
Måndag- vilket betyder ny vecka. Nya möjligheter såklart, men nya möjligheter kan ju även dyka upp under veckan. Så måndagar är egentligen att ställa väckarklockan och bryta helgens rutiner. Något som får mig peppad på ny vecka är att planera in roliga saker framöver, som får mig att stiga upp tidigt varje morgon och veta att det roliga bara är några dagar framför mig. Det hjälper mig under gråa vardagar. Det behöver inte vara något som kostar pengar, det kan vara att planera in en kompis-dejt och styra upp en mysig tjejkväll.

Skriv ner i ett anteckningsblock vad du vill göra och vilka drömmar du har. Sen är det bara att blicka framåt och tänka positivt- trust me.. Det hjälper faktiskt att tänka i positiva banor. Starta din morgon med skön musik, sminka dig i lugn o ro, ät en stor frukost som får dig på ny energi för dagen, se din favorit-serie, drick din goda latte eller gå på det efterlängtade träningspasset som får dig att må bra. <3

Kommentarer (0)
LÄNGTAN ATT RESA
Det är något speciellt att packa väskorna, passera tusentals människor på flygplatsen, känna doften av nybryggt kaffe och ljuden i terminalen. Känslan när flygplanet tar sats och flyger upp i luften. Det är så häftigt.
Jag kom nyligen hem från en underbar tjej-weekend i Budapest och jag vill bara ha MER. Det är något inom mig som växer och när jag sätter min fot på hemfärden så rycker en känsla tag inom mig. Känslan vill att jag ska stanna kvar och verkligen leva fullt ut. Jag kände mig liksom helt tom efter resan och inte alls sugen på att komma tillbaks till ett kallt Sverige med husmanskost/midsommar/skånskan och allt som har med vardagen att göra. Jag tror verkligen jag behöver komma iväg efter allt jag gått igenom. Det är en del som sätter igång 2017 (viktiga och ganska tråkiga saker) men också en hel del skoj.

När jag kom hem från resan satte jag mig ner på golvet och grät ut. Jag vet inte riktigt varför, men det var skönt att släppa ut alla ivriga känslor jag har inom mig. Jag tar in allt så mycket och till slut exploderar känslo-korgen som jag valt att kalla det. Jag är en känslosam person som tar in allt extra mycket- jag känner in allt way to much. Om det är något jag älskar- så finns det inget annat i världen som jag prioriterar. Jag är extremt envis på gott och ont- men jag har så mycket framtidsdrömmar som ibland bara blir pannkaka då jag inte riktigt tänkt igenom det. Jag vet liksom inte vart jag ska börja någonstans. Jag har massvis med drömmar jag vill uppfylla och hoppas envisheten vinner i det fallet.

När jag kom hem från London så grät jag en vecka efteråt för det blev bara så mycket känslor i det hela. Jag trivs i storstäder med mycket puls och jag känner mig levande. Det kändes som jag lämnade något som tillhörde mitt hem och ungdom. Jag kommer tillbaks till samma ställe jag vuxit upp på och jag utvecklas inte som person här. Det finns liksom inget som hindrar mig här hemma då jag varken har fast jobb (jag praktiserar tillfälligt på förskola) eller pluggar. Det känns som jag står och trampar i samma gamla lera jag trampat i flera år. Jag behöver nya kontakter, påbörja något nytt och äventyrligt, flytta och se mig om i världen och därpå kunna skapa fantastiska minnen.

Jag är ju också otroligt spontan vilket kan vara både A och O. Det finns inget som hindrar mig och jag gör allt jag känner för. Men som sagt kan det bli pannkaka av det hela- men i slutändan ångrar man bara det man aldrig gjorde. Så man ska verkligen ta för sig mer och lyssna på sig själv. Det är en häftig känsla att känna att "Livet börjar nu" för en ung tjej som har hela världen framför sig. Eftersom jag är ganska galen av mig som person så tänkte jag ta och dela av mig av några drömmar. Jag vill ju väldigt gärna hoppa fallskärm en dag. Känslan av att flyga ner på flera hundra meters höjd är häftigt. Jag är ju en djurvän och ser djuren som en gåva i livet. Jag vill ju klyschigt nog kunna hjälpa fler djur i nöd och har redan börjat skänka pengar till WWF. Jag vill kunna vara nära ett vilt djur och vara tacksam för dessa underbara varelser. Surfa ser ju så himla coolt ut på film, men helst inte där det finns hajar;) Jag vill lära mig åka skidor vilket känns som att alla har provat på. Ta en varm kaffe i skidbacken, ha med ett härligt kompis-gäng med grym musik i skidbacken. Jag vill även starta upp något viktigt eftersom jag kan vara väldigt driven av mig som person och får väl utveckla det. Sen bara göra allmänt galna ungdoms-minnen och ha den bästa tiden <3

I'M READY FOR YOU 2017

Kommentarer (0)
Länder jag besökt
Spanien- Mallorca Alcudia. Det var min första utlandsresa och jag minns fortfarande pirret i magen jag hade då. Jag hade flugit till Stockholm en gång med mormor och morfar. Men känslan av att åka iväg på sin första resa utomlands till värmen var speciellt. Jag beställde High School Musical material till skolan på flyget (haha ja.. jag var ett "HSM-fan" då). Hela resan var perfekt på alla sätt och vis. Mallorca är så vackert och fridfullt. Hotellet vi bodde på var ganska litet. Vi åt ofta på balkongen, vi var på många utflykter. Palma De Mallorca Soller är så vackert . Alla uteserveringar, fantastiska vyer, spårvagnar och alla ställen vi upptäckte med vår hyrbil. Det är ett bra sätt att ta sig fram på då man själv kan styra tiden/dagen. Jag minns att jag sjöng under hela bilfärden genom de höga bergen med olivträd och pappa var höjdrädd haha.. Alla kvällar vi gick ut i staden och gick på marknader.
Alla gånger jag och syskonen kastade boll i hotellets pooler och åt milka choklad. Kvällen jag blev avmålad av en fantastisk konstnär och ett hysteriskt roligt porträtt. Morsdag firade vi med god middag på hotellet med Michael Jackson framträdande. Det var då jag fick upp ögonen för honom. Sen gick hela familjen till en fotograf studio och vi klädde ut oss till "Vilda västern familjen" och vart makalöst förtjusande måste jag säga. Fotot är så roligt och elegant. Även fast jag hade långt ljust hår så tvingades jag ändå med att ha en stor blond peruk med 1800-tals lockar i. Jag hade gjort sådana flätor man gjorde på varje semester som kändes som huvudvärk varje dag för det spändes i hårbotten. Vår utflykt till en smyckes fabrik och besökte grottan Cuevas del hams som var så fin. Ett par rodde in i grottan till klassisk musik.
När jag kom hem från semestern så hade jag skrivit dagbok som jag läste för hela klassen. Jag var så brun när jag kom hem från Mallorca. Underbart fin stad.
Turkiet- Side. Vi hade inte rest på några år och jag såg fram emot att få resa iväg till värmen. Tyvärr mådde jag inte så bra just då och det är klart måendet påverkar själva resan. Jag var mycket på hotellrummet för jag orkade inte vistas bland många människor. Sen blev skandinaviska turister inte särskilt väl behandlade där. Synen på skandinaviska kvinnor var inte acceptabelt. Vi blev inte så bra behandlade där med andra ord. Det förstörde typ hela resan och upplevelsen. Så vi är inte särskilt sugna på att resa dit mer igen. Sen fanns det några bra minnen där såklart. När vi åkte bussen mot hotellet och såg kameler gåendes över vägen, solnedgången och alla dagar vid stranden.
England- London. Jag minns så väl känslan jag hade under hela denna resan och förberedelserna inför London. Jag minns när jag fick turistboken om London och förstod att vi äntligen skulle besöka staden. Jag levde på rosa moln hels resan och njöt av livet. Stadspulsen, de trevliga hjälpsamma människorna, våra frukostar i lägenheten, doften av kryddad mat på torgen, sitta längst upp på London bussen och åka förbi Oxford Street, shoppa loss i timmar på Victoria's Secret, lyckan när man fotad bredvid One Direction på Madame Tussauds , den fantastiska eftermiddags solen vid National Gallery och heldagen på Harry Potter Studios.. Det var en drömmig weekend (4-5 dagar). London är en av mina favorit städer. Hela atmosfären passar mig så bra.
Grekland- Kreta. Min tredje semester mot solen och Medelhavet. Mysig liten ö men väldigt mycket turister. Vi hängde mest på hotellet och poolerna, så vi hann endast med stranden 2 gånger och Knossos 1 gång. Knossos är nog mer för pålästa äldre människor skulle jag säga. Platsen bär på mycket historia och konst. Efter varje busstopp (3 stopp) så glömde vi någon passagerare, vilket blev väldigt komiskt under den utflykten. Jag åt upp en pizza på mindre än 5 minuter och pappa snubblade framför en familjs trädgård samma kväll.. Haha det var faktiskt väldigt roligt den kvällen.
Danmark- Köpenhamn. Jag har vuxit upp relativt nära Danmark och det har blivit många turer dit. Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag varit där. Jag var i Danmark 3-4 gånger under förra året liksom. En mysig stad absolut, men förstår tyvärr ingenting av språket.
Ungern- Budapest. Min senaste resa som jag fortfarande inte riktigt vaknat upp från. Fick mycket bättre förväntningar än vad jag trodde. Påminner mig starkt om London. Vi bokade resan innan jul och det fanns ingenting som jag längtade till mer än Budapest. Det fick mig att kämpa på i vardagen med jobb. Jag kände mig väldigt förtjänt av denna resa som var min 18-års present. Att få en upplevelse är tusen gånger bättre än något materiellt. Att strosa omkring på Donau bron med en färsk latte från caféet bakom bron och känna solen var underbart. Alla mysiga bussresor genom staden och känna regnet smattrandes mot rutorna. Alla sköna duschar man tog på kvällen efter dagens långa promenader och skoskav. Gå förbi pianot med plantering i. Kvällen då vi gick upp mot kyrkan och det stod soldater nedanför och hissade flaggan. När vi drack Ungersk Öl med smak av hallon på hotellrummet och hade fotmassage. När vi besökte New York Café och levde i en bubbla ett tag. Jag kände mig så fin i min röda klänning och keppa. En man spelade klassisk piano ovanför oss och den atmosfären var fantastisk. När vi var hungriga och köpte en pizza för 7kr?! Kvällen vi gick förbi skridskobanan där de spelade One Direction musik. Alla tankar jag hade på att spontant tatuera mig men är glad jag avstod i efterhand. Dagen på spa:t, att bada i 38 graders vatten utomhus mitt i februari, och den sköna 50minuters massagen var on point. Perfekt tjej-weekend som jag uppskattar <3